Thursday 26 November 2009

Manipularea creierelor umane !!!


Saptamana asta am cautat alte bloguri , cu hobby-uri asemanatoare cu ale mele .Cuvintele ori cartile le cautam ,m-au dus pe alte bloguri si , am descoperit ca sunt mii de alte profiluri cu aceleasi interese cu ale mele . Unele dintre ele aveau blogul inscris la concursuri online de blogarit ! Nu pot sa spun ca m-a socat asta , ca nu e ceva nou sub soare .
Ceea ce vreau sa spun , cum o firma oarecare isi face reclama gratis , pe spatiul tau , si tu nu iei bani , ori in cazul in care esti fericitul castigator nu iei nici 1/3 din castigul firmei respective .
Sa va dau un exemplu plauzibil - eu -sunt un supermarket de mare succes din Romania , ori din alta parte a globului . Pentru a-mi marii castigul zilnic/lunar /anual /bianual imi trebuie publicitate si cumparatori fideli . Cum ii castig ?
Prin publicitate scrisa si tv , ieftin si bun , dar dai un ban din bugetul tau de firma . O alta posibilitate este aceea sa te folosesti de cineva in contra unui "cadou" sa ti-o faca pe gratis .Datorita imaginatiei unor blogari , eu citesc postarea , imi place , comentez eventual la blogul respectiv , si cine are mai mult de castigat ? Firma si mai putin blogarul .Cumparatorul se duce involuntar la acel supermarket sa vada dovada , efectul se resimte in aceasi zi .Castigul se afla la sfarsitul zilei respective , blogarul ti-a facut treaba fara mare bataie de cap .
Poate supermarketul in sine nu este asa cum l-a descris respectivul/a , dar tu , ca simplu cititor , gandidu-te la acea postare te-ai dus sa vezi , si binenteles sa cumperi .

Era publicitatii isi arata coltii ageri , ahtiarea dupa bani incepe sa fie vizila prin manipularea unui simplu concurs , prin niste teme stupide , prin creatii mai mult sau mai putin bune , firma isi ia castigul cel mare , iar tu , ca blogar castigator , al zilei , lunii , anului , nu castigi NIMIC .
Spalarea de creier incepe sa ia alte cai mult mai dezvoltate decat acum 50 de ani in urma , ori poate doar 20 .Un simplu premiu involva o comunitate , iar comunitatea face jocurile unor mici oameni .
Blogosfera este un bun mijloc de publicitate online - acum este la moda blogul , cine are cei mai multi vizitatori , ori din contra cine umfla contul unui blogar guru .
Cu un click distanta , blogaritul incepe sa fie mijlocul de existenta al omului . Oare asta sa fie o noua meserie in vreme de criza ?
Meseria este o bratara de aur , dar ma gandesc la situatia actuala din Romania , oare asta sa fie acea meserie ?
Pot sa spun ca in ziua de azi omul nu ar mai trebui sa mai munceasca , pentru ca e cam degeaba , tot ce iti doresti poti castiga din ora in ora , din minut in minut la radio , tv , ori concursuri online de blogarit .TU devii centrul universului , tu esti cel mai bun om din blogosfera , lauda de sine incepe sa atinga culmi marete , ego-ul tau creste pe zi ce trece mai puternic .
Ceea ce am scris nu este valabil numai pentru blogari si blogarite , ci si pentru acei care incearca sa profite de puterea blogului asupra psihicului sensibil al omului .

1 comment:

  1. buna,

    arunca si o scurta privire pe blogul meu (www.questioare.com) si daca iti place adauga-ma in blogroll-ul tau cu numele de Que stii oare?
    multumesc anticipat.

    o zi insorita,

    strumfita cu esarfa

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.