Monday 14 September 2009

Biblioteca


Imi amintesc primul moment cand am pasit intr-o biblioteca - miros de carti vechi , oameni care se plimbau alene , parca veniti din alta lume , din alt univers - numai al lor , raceala dar si blandetea totodata din ochii lor , intrebarile monotone , dar si pline de viata pe care erau fortati de imprejurari sa mi le puna . Fisa pe care mi-am pus numele si numarul permisului mirosea a mucegai , florile -unele atarnate pe niste glastre pline de praf , erau prinse intr-o dilema - viata - moarte .Cladirea bibliotecii era una scorojita de timp , plina de praf si miros de carti ; cladirea isi arata varsta , schimbarile vremii erau vizibile pe ea , de la ploaie la soare , de la momente placute la unele mai putin placute .
Prima carte a fost una de povesti , plina de actiune vesela , cu un sfarsit frumos , pozitiv .
A doua vizita la biblioteca , nu a fost ca prima .Persoanele de acolo , isi aminteau de mine , si chiar amabilitatea lor a fost mai mare decat prima data .Nu imi mai amintesc ce am imprumutat atunci , dar cu siguranta tot ceva legat de povesti pentru copii , cu printi si printese , cu padure si munti , cu ape si nisip , cu dealuri si animale care pasc lenese pe ele ..Universul meu au fost cartile , si sunt in continuare , cu imaginatia ma duc pe taramuri indepartate , in tinuturi pustii ori aglomerate , cu montrii si cu sfinti , cu oameni vii ori morti , cu sfarsit tragic ori fericit .
Acum ma duc intr-o biblioteca plina de calculatoare , plina de oameni - grabiti , care nu mai au timp sa se bucure de tot ce le ofera biblioteca , suprasaturata de tehnologie de ultima generatie , zgomotul pe care il aud acum este unul de tastatura diferitelor calculatoare , nu mai aud fosnetul foilor de carti , a hartilor vechi , ori a fiselor pline de mucegai ...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.